1. Introduzione
In l'esibizioni recenti, diverse cumpagnie definiscenu i standard di a gamma di culori in modu diversu per i so display, cum'è NTSC, sRGB, Adobe RGB, DCI-P3 è BT.2020. Questa discrepanza rende sfida à paragunà direttamente i dati di a gamma di culori trà e diverse cumpagnie, è qualchì volta un pannellu cù una gamma di culori di 65% pare più vibrante di quellu cù una gamma di culori di 72%, causendu una cunfusione significativa trà l'audienza. Cù l'avanzamentu di a tecnulugia, più TV quantum dot (QD) è TV OLED cù una larga gamma di culori entranu in u mercatu. Puderanu vede culori eccezziunale vivaci. Dunque, vogliu furnisce un riassuntu cumpletu di i normi di a gamma di culori in l'industria di a visualizazione, sperendu à aiutà i prufessiunali di l'industria.
2. Cuncepimentu è Calculation of Color Gamut
Prima, intruducemu u cuncettu di gamma di culori. In l'industria di a visualizazione, a gamma di culori si riferisce à a gamma di culori chì un dispositivu pò vede. Più grande hè a gamma di culori, più larga hè a gamma di culori chì u dispusitivu pò vede, è u più capaci di vede culori particularmente vividi (culori puri). In generale, a gamma di culori NTSC per i TV tipici hè di circa 68% à 72%. Un TV cù una gamma di culori NTSC più grande di 92% hè cunsiderata una TV di alta saturazione di culore / larga gamma di culori (WCG), generalmente ottenuta attraversu tecnulugia cum'è quantum dot QLED, OLED, o retroilluminazione di alta saturazione di culore.
Per l'ochju umanu, a percepzione di u culore hè assai subjectiva, è hè impussibile di cuntrullà accuratamente i culori per l'ochju solu. In u sviluppu di u produttu, u disignu è a fabricazione, u culore deve esse quantificatu per ottene precisione è coerenza in a ripruduzzione di u culore. In u mondu reale, i culori di u spettru visibile custituiscenu u più grande spaziu di gamma di culore, chì cuntene tutti i culori visibili à l'ochju umanu. Per rapprisintà visualmente u cuncettu di a gamma di culore, a Cummissione Internaziunale di Illuminazione (CIE) hà stabilitu u diagrama di cromaticità CIE-xy. I coordenate di cromaticità sò u standard CIE per a quantificazione di culore, chì significheghja ogni culore in natura pò esse rapprisintatu cum'è un puntu (x, y) nantu à u diagramma di cromaticità.
U diagramma sottu mostra u diagramma di cromaticità CIE, induve tutti i culori in a natura sò cuntenuti in l'area in forma di ferru. L'area triangulare in u diagramma rapprisenta a gamma di culori. I vertici di u triangulu sò i culori primari (RGB) di u dispusitivu di visualizazione, è i culori chì ponu esse furmatu da questi trè culori primari sò cuntenuti in u triangulu. Evidentemente, per via di e differenze in e coordenate di u culore primariu di i diversi dispositi di visualizazione, a pusizione di u triangulu varieghja, risultanu in diverse gamuts di culore. U più grande u triangulu, u più grande a gamma di culori. A formula per calculà a gamma di culori hè:
Gamut=ASALCD×100%
induve ALCD rapprisenta l'area di u triangulu furmatu da i culori primari di a visualizazione LCD chì hè misurata, è AS rapprisenta l'area di un triangulu standard di culori primari. Cusì, a gamma di culore hè u rapportu percentuale di l'area di a gamma di culore di a visualizazione à l'area di u triangulu di a gamma di culore standard, cù differenze principalmente derivanti da e coordenate di culore primariu definite è u spaziu di culore utilizatu. I spazii di culore primariu attualmente in usu sò u spaziu di cromaticità CIE 1931 xy è u spaziu di culore CIE 1976 u'v'. A gamma di culore calculata in questi dui spazii differisce ligeramente, ma a diferenza hè minore, cusì l'intruduzioni è e cunclusioni seguenti sò basati nantu à u spaziu di cromaticità CIE 1931 xy.
Pointer's Gamut rapprisenta a gamma di culori di superficia reale visibili à l'ochju umanu. Stu standard hè statu prupostu basatu annantu à a ricerca di Michael R. Pointer (1980) è cumprende a cullizzioni di culori riflessi veri (non-autoluminosi) in natura. Comu mostra in u diagramma, forma una gamma irregulare. Se a gamma di culori di una visualizazione pò cumprende cumplettamente u Gamut di Pointer, hè cunsideratu capace di ripruduce accuratamente i culori di u mondu naturali.
Diversi standard di gamma di culori
Standard NTSC
U standard di gamma di culori NTSC hè unu di i standard più antichi è più utilizati in l'industria di a visualizazione. Se un pruduttu ùn specifica micca u standard di a gamma di culori chì seguita, in generale hè presumitu di utilizà u standard NTSC. NTSC significa u Cumitatu Naziunale di Standards di Televisione, chì hà stabilitu stu standard di gamma di culori in 1953. E so coordenate sò i seguenti:
A gamma di culori NTSC hè assai più larga cà a gamma di culori sRGB. A formula di cunversione trà elli hè "100% sRGB = 72% NTSC", chì significa chì l'area di 100% sRGB è 72% NTSC sò equivalenti, micca chì i so gamuts di culore si superponu completamente. A formula di cunversione trà NTSC è Adobe RGB hè "100% Adobe RGB = 95% NTSC". Trà i trè, a gamma di culori NTSC hè a più larga, seguita da Adobe RGB, è dopu sRGB.
sRGB/Rec.709 Color Gamut Standard
sRGB (standard Red Green Blue) hè un protokollu di lingua di culore sviluppatu da Microsoft è HP in u 1996 per furnisce un metudu standard per definisce i culori, chì permette una rapprisintazioni di culore coherente in display, stampanti è scanners. A maiò parte di i dispositi di acquisizione di l'imaghjini digitale supportanu u standard sRGB, cum'è e fotocamere digitali, camcorders, scanners è monitors. Inoltre, quasi tutti i dispositi di stampa è di proiezione supportanu u standard sRGB. U standard di gamma di culori Rec.709 hè identicu à sRGB è pò esse cunsideratu equivalente. U standard Rec.2020 aghjurnatu hà una gamma più larga di culore primariu, chì serà discutitu dopu. I coordenate di u culore primariu per u standard sRGB sò i seguenti:
sRGB hè u standard assolutu per a gestione di u culore, postu chì pò esse aduttatu uniformemente da a fotografia è a scansione à a visualizazione è a stampa. Tuttavia, per via di e limitazioni di u tempu quandu era definitu, u standard di gamma di culori sRGB hè relativamente chjuca, copre circa 72% di a gamma di culori NTSC. Oghje, assai televisori superanu facilmente a gamma di culori 100% sRGB.
Adobe RGB Color Gamut Standard
Adobe RGB hè un standard di gamma di culori prufessiunale sviluppatu cù l'avanzamentu di a tecnulugia di fotografia. Havi un spaziu di culore più largu chì sRGB è hè statu prupostu da Adobe in 1998. Include a gamma di culore CMYK, chì ùn hè micca presente in sRGB, chì furnisce gradazioni di culore più ricchi. Per i prufessiunali in stampa, fotografia è design chì necessitanu aghjustamenti precisi di u culore, i display chì utilizanu a gamma di culori Adobe RGB sò più adattati. CMYK hè un spaziu di culore basatu nantu à a mistura di pigmenti, comunmente utilizatu in l'industria di stampa è raramente in l'industria di visualizazione.
DCI-P3 Color Gamut Standard
U standard di gamma di culori DCI-P3 hè statu definitu da l'Initiative Cinema Digitale (DCI) è liberatu da a Società di Ingegneri di Film è Televisione (SMPTE) in 2010. Hè principarmenti utilizatu per sistemi di televisione è cinemas. U standard DCI-P3 hè statu inizialmente cuncepitu per i proiettori di cinema. I coordenate di u culore primariu per u standard DCI-P3 sò i seguenti:
U standard DCI-P3 sparte a stessa coordenada primaria blu cù sRGB è Adobe RGB. U so coordenatu primariu rossu hè quellu di un laser monocromaticu 615nm, chì hè più vivu di u primariu rossu NTSC. U primariu verde di DCI-P3 hè ligeramente giallu cumparatu cù Adobe RGB / NTSC, ma più vivace. L'area di gamma di culori primari DCI-P3 hè di circa 90% di u standard NTSC.
Rec.2020/BT.2020 Color Gamut Standard
Rec.2020 hè un standard di Televisione Ultra High Definition (UHD-TV) chì include specificazioni di a gamma di culori. Cù l'avanzamentu di a tecnulugia, a risoluzione di a televisione è a gamma di culori cuntinueghjanu à migliurà, facendu u standard tradiziunale Rec.709 inadegwate. Rec.2020, pruposta da l'Unione Internaziunale di Telecomunicazioni (ITU) in 2012, hà una zona di gamma di culori quasi duie volte quella di Rec.709. I coordenate di u culore primariu per Rec.2020 sò i seguenti:
U standard di gamma di culori Rec.2020 copre l'interu standard sRGB è Adobe RGB. Solu circa 0.02% di a gamma di culore DCI-P3 è NTSC 1953 cadenu fora di a gamma di culore Rec.2020, chì hè insignificante. Rec.2020 copre 99.9% di u Gamut di Pointer, facendu u più grande standard di gamma di culori trà quelli discututi. Cù u prugressu di a tecnulugia è l'adopzione generalizata di i TV UHD, u standard Rec.2020 diventerà gradualmente più prevalenti.
Cunclusioni
Questu articulu hà introduttu prima a definizione è u metudu di calculu di a gamma di culore, dopu detta i normi cumuni di a gamma di culori in l'industria di a visualizazione è i paragunò. Da a perspettiva di l'area, a rilazioni di dimensione di questi standard di gamma di culore hè a siguenti: Rec.2020> NTSC> Adobe RGB> DCI-P3> Rec.709/sRGB. Quandu si paragunanu a gamma di culori di diversi displays, hè cruciale d'utilizà u listessu standard è u spaziu di culore per evità di paragunà ciechi numeri. Spergu chì questu articulu hè utile à i prufessiunali in l'industria di a visualizazione. Per più infurmazione nantu à i display LED prufessiunali, per piacècuntattate RTLEDsquadra di esperti.
Tempu di post: Jul-15-2024